Privacy- en cookieverklaring Komoder
Deze privacy- en cookieverklaring is voor het laatst aangepast op 24 maart 2025.
Inleiding
Komoder verwerkt persoonsgegevens van klanten, leveranciers, medewerkers en websitebezoekers. Komoder vindt een goede omgang met persoonsgegevens van groot belang en is zich bewust van de privacywetgeving. Komoder is verantwoordelijk voor de zorgvuldige omgang met uw persoonsgegevens. In deze privacy- en cookieverklaring leggen wij daarom graag uit hoe wij met de persoonsgegevens van klanten, leveranciers, medewerkers en websitebezoekers omgaan. Deze privacy- en cookieverklaring ziet op het bezoek van de website Komoder | Dé expert in innovatieve massagestoelen ! van Komoder.
Persoonsgegevens
Er is wet- en regelgeving voor de bescherming van persoonsgegevens. Zo geldt voor heel Europa de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en in Nederland ook nog de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevens-bescherming (UAVG).
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct of indirect te herleiden zijn tot een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijk persoon (de “betrokkene”). Identificeerbaar op basis van bijvoorbeeld naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres, maar ook via uw personeelsnummer. Daarnaast zijn er ook de zogenoemde bijzondere persoonsgegevens. Dit zijn gegevens die extra gevoelig zijn en extra beschermd moeten worden. Het gaat dan om bijvoorbeeld gezondheidsgegevens.
Onze privacy- en cookieverklaring in het kort
Uw privacy is voor ons van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij uw persoonsgegevens verwerken, via deze privacy- en cookieverklaring.
- Zo min mogelijk persoonsgegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden.
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonsgegevens, mocht toestemming verplicht zijn.
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om uw persoonsgegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
- Uw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens die bij ons verwerkt zijn.
Voor welke doeleinden gebruiken wij uw persoonsgegevens?
Wij verkrijgen verschillende persoonsgegevens van u. Per doeleinde geven wij aan welke gegevens wij van u verkrijgen, met welke doel wij deze gegevens verwerken en hoelang die worden bewaard. Als u vragen heeft of wilt weten wat we precies van u bijhouden, neem dan contact met ons op. De contactgegevens staan onderaan in deze privacy- en cookieverklaring.
Website
Contact en klachtafhandeling
Wanneer u ons een e-mailbericht stuurt, het contactformulier op de website invult, ons telefonisch benadert, of op een andere manier contact met ons opneemt, dan gaat u in op ons aanbod om met ons in contact te treden. We verwerken uw persoonsgegevens dan op basis van de precontractuele fase van een overeenkomst.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam;
- e-mailadres;
- telefoonnummer;
- eventuele informatie die u zelf invult als inhoud van een bericht.
Wij slaan deze contactmomenten met de door u verstrekte persoonsgegevens op voor het uitvoeren van het contact en het eventueel afhandelen van uw klacht. We bewaren deze informatie, zo lang als dat nodig is voor dit contact of tot maximaal 2 jaar nadat wij voor het laatst contact met u hebben gehad, omdat we er zeker van willen zijn dat we uw vraag of klacht goed hebben afgehandeld.
Nieuwsbrief
Als u op de hoogte wilt blijven van de nieuwe ontwikkelingen binnen onze organisatie, dan kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. We zullen de nieuwsbrief 1 keer per maand versturen. We verwerken uw persoonsgegevens op basis van toestemming.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam;
- e-mailadres.
Deze gegevens blijven maximaal 6 maanden bewaard nadat u zich heeft uitgeschreven voor onze nieuwsbrief.
Bezoek aan onze organisatie
Wanneer u bij onze organisatie op bezoek komt, dan registreren wij uw persoonsgegevens voor een afspraak. We verwerken uw persoonsgegevens dan op basis van toestemming.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam;
- e-mailadres;
- afspraakgegevens.
Deze gegevens blijven maximaal 2 jaar in de agenda bewaard.
Cameratoezicht
Komoder maakt gebruik van cameratoezicht. Hierdoor verzamelt Komoder mogelijk camerabeelden van u. Het beveiligen van de gebouwen en eigendommen van Komoder. De camerabeelden worden gedurende 4 weken bewaard en de camera's staan enkel gericht op het privéterrein van Komoder.
In het kader van onze dienstverlening
Leveren van onze diensten/producten
Om onze diensten te kunnen verlenen en/of producten te kunnen leveren, verwerken wij persoonsgegevens van onze klanten. Dit doen wij op basis van de overeenkomst die wij met u sluiten.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam;
- e-mailadres;
- betalingsgegevens;
- gegevens met betrekking tot uw bestelling;
- Kopie identiteitsbewijs (in geval van lease).
Deze gegevens worden 7 jaar bewaard vanwege onze fiscale bewaarplicht.
Werken bij Komoder
Sollicitatie
Heeft u gereageerd op één van onze vacatures of heeft u een open sollicitatie ingestuurd? Dan verwerken wij uw persoonsgegevens om uw sollicitatie in behandeling te kunnen nemen, en ter voorbereiding op het eventueel sluiten van een arbeidsovereenkomst.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- voor- en achternaam;
- e-mailadres;
- adresgegevens;
- contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer);
- curriculum vitae;
- motivatiebrief;
- pasfoto;
- salarisindicatie;
- referenties;
- eventuele overige informatie die u meestuurt met uw sollicitatie.
Met betrekking tot uw cv adviseren wij om niet meer gegevens op te nemen dan noodzakelijk. Wij raden u ten zeerste af om onderstaande (bijzondere) persoonsgegevens in uw cv op te nemen:
- godsdienst of levensovertuiging;
- ras of etnische achtergrond;
- strafrechtelijke gegevens;
- politieke gezindheid;
- gezondheid;
- seksuele gerichtheid;
- lidmaatschap van een vakbond of politieke partij;
- BSN en bankrekeningnummer;
Uw sollicitatiegegevens bewaren wij tot maximaal 4 weken nadat de functie is vervuld. Wij bewaren deze gegevens zodat wij contact met u kunnen opnemen in het geval de functie binnen de proeftijd opnieuw vrijkomt. Wanneer we u op dit moment geen functie kunnen aanbieden, kunnen we – met uw toestemming – de sollicitatiegegevens nog een jaar langer bewaren. Je kunt uw toestemming op elk moment intrekken door ons een e-mail te sturen. Indien u bij ons komt werken, bewaren wij uw sollicitatiegegevens in het personeelsdossier. Dit dossier wordt bewaard zolang dit noodzakelijk is en ten aanzien van de sollicitatiegegevens tot maximaal 2 jaar na indiensttreding.
Een social media- en internetonderzoek kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure. Dit is noodzakelijk om te kunnen waarborgen dat bij het aannemen van nieuw personeel ons imago in stand blijft. Wij doen dit dan ook op basis van ons gerechtvaardigde belang. Wij zoeken hiervoor op uw naam via Google, en uw eventuele profiel op diverse social media. Dit uiteraard voor zover deze profielen openbaar zijn; wij zullen u niet vragen om ons toegang te verlenen tot een afgeschermde social media-pagina of een connectie met ons te maken. De resultaten van het onderzoek worden met u besproken. Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kunt u dit bij ons aangeven op het moment dat u solliciteert.
Delen van persoonsgegevens
Komoder zal persoonsgegevens in beginsel niet aan andere partijen verstrekken. Niettemin kan Komoder persoonsgegevens wel verstrekken indien:
- Komoder op grond van een wettelijke verplichting gehouden is persoonsgegevens door te geven aan bevoegde instanties, bijvoorbeeld toezichthouders of andere publieke autoriteiten; of
- de persoonsgegevens worden verstrekt aan een vennootschap die behoort tot de groep van Komoder of een andere afdeling binnen de vennootschap van de Komoder.
Het verstrekken van persoonsgegevens aan bovengenoemde partijen zal alleen gebeuren voor de doeleinden die zijn genoemd in deze privacyverklaring, en voor zover dit is toegestaan op grond van deze privacyverklaring en toepasselijke wet- en regelgeving, of als Komoder een wettelijke verplichting heeft persoonsgegevens te verstrekken aan een bevoegde instantie. Partijen aan wie persoonsgegevens worden verstrekt zijn zelf verantwoordelijk voor de naleving van de privacywetgeving.
Cookies
Op onze website gebruiken we cookies van onszelf en van derde partijen. Cookies zijn informatiebestandjes die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van het apparaat (zoals PC, tablet of smartphone) van de bezoeker. Dat gebeurt via de webbrowser op het apparaat.
Wij gebruiken onderstaande soorten cookies:
- Functionele cookies: deze cookies hebben een functionele rol binnen de website. De cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert.
- Analytische cookies: deze cookies geven ons inzicht in hoe onze website wordt gebruikt. Op basis van deze informatie kunnen wij onze website gebruiksvriendelijker maken.
- Marketing cookies: deze cookies maken het mogelijk om jou gepersonaliseerde advertenties te laten zien (via onze advertentiepartners).
De cookies kunnen onder andere de volgende gegevens van jou verzamelen:
- Voor- en achternaam;
- IP-adres;
- cookie-ID;
- website- en klikgedrag;
- referrer-URL.
Wanneer u onze website voor het eerst bezoekt, tonen wij een melding met uitleg over cookies. Hierbij zullen we, voor zover wij dat verplicht zijn, vragen om uw akkoord voor het gebruik van cookies.
In onderstaande tabel vind u een overzicht van de cookies die wij gebruiken:
Cookie; Entiteit; waarborgen | Soort | Doel | Bewaartermijn |
---|---|---|---|
CookieScriptConsent | noodzakelijk | Cookie-script stelt deze cookie in om de toestemmingsvoorkeuren van bezoekerscookies te onthouden. | 1 maand |
gclid | anders | 1 maand | |
PHPSESSID | functioneel | Wordt gebruikt om de unieke sessie-ID van een gebruiker op te slaan en te identificeren met als doel de gebruikerssessie op de website te beheren. De cookie is een sessiecookie en wordt verwijderd wanneer alle browservensters worden gesloten. | Sessie |
crmcsr | anders | Sessie | |
YSC | advertentie | YSC-cookie wordt geplaatst door YouTube en wordt gebruikt om de weergaven van ingebedde video's op YouTube-pagina's bij te houden. | Sessie |
VISITOR_INFO1_LIVE | advertentie | Een cookie die door Youtube is geplaatst om de bandbreedte te meten en die bepaalt of de gebruiker de nieuwe of oude spelerinterface krijgt. | 6 maanden |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | advertentie | YouTube stelt deze cookie in om de cookie-toestemmingsstatus van de gebruiker voor het huidige domein op te slaan. | 6 maanden |
__Secure-ROLLOUT_TOKEN | anders | 6 maanden | |
gtmBrowserId | anders | Nooit | |
zalb_6e4b8efee4 | anders | Sessie | |
_zcsr_tmp | funtioneel | Zoho stelt deze cookie in voor de inlogfunctie op de website. | Sessie |
In- en uitschakelen van cookies
In uw webbrowser kunt u instellen dat het opslaan van cookies alleen wordt geaccepteerd wanneer u hiermee instemt. Raadpleeg voor meer informatie hierover de handleiding van uw browser. Let op: veel websites werken niet optimaal als de cookies zijn uitgeschakeld.
Verwijderen van cookies
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Als een houdbaarheidsdatum is ingesteld, wordt de cookie automatisch verwijderd wanneer de houdbaarheidsdatum verstrijkt. u kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen, voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser. Hieronder vindt u per browser een link naar de website van de aanbieder waar stapsgewijs wordt omschreven hoe u cookies kan blokkeren of verwijderen.
Klikgedrag en bezoekgegevens
Op de website worden algemene bezoekgegevens bijgehouden. In dit kader kan met name het IP-adres, het tijdstip van opvraging en gegevens die de browser meestuurt, worden geregistreerd en worden gebruikt voor statistische analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Hiermee optimaliseren wij de werking van de website.
Social media buttons
Op onze website maken wij gebruik van social media buttons, welke u doorgeleiden naar de social media platforms. U krijgt hierdoor de optie om ons te volgen en om content te delen binnen het netwerk. De buttons zijn werkzaam vanwege stukjes code welke afkomstig zijn van de social medianetwerken. Als u wilt weten wat de social media platforms doen met uw persoonsgegevens, lees dan de privacy- en cookieverklaring van het desbetreffende netwerk:
- LinkedIn (privacy- en cookieverklaring)
Google Maps
Op onze website kunt u gebruik maken van Google Maps, bijvoorbeeld om de kantoorlocatie te vinden. Om te achterhalen op welke plek u zich bevindt en om de route te bepalen, worden uw locatiegegevens verwerkt. Voor deze dienst gebruiken wij de navigatie- en locatiesoftware van Google. Wij hebben geen controle over wat Google met uw persoonsgegevens doet. Lees dus altijd ook hun privacy- en cookieverklaring. Meer informatie over de gegevensverwerking door Google kunt u vinden in de privacy- en cookieverklaring van Google.
Welke privacyrechten heeft u?
- Recht op inzage: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, waaronder tegen direct marketing.
- Recht op verwijdering: u kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht om uw toestemming in te trekken: indien u ons toestemming heeft gegeven om persoonsgegevens te verwerken, dan kunt u deze toestemming op ieder moment intrekken.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heeft u het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken te laten overdragen aan een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kunt u ons verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegeven (al dan niet tijdelijk) te beperken.
Bij uw verzoek kunnen wij u vragen om zich te identificeren. Wij vragen hiervoor gegevens op om er zeker van te zijn dat u de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.
Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan uw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Indien u één van uw rechten wilt uitoefenen, dan kunt u dat kenbaar maken via contact@komoder.nl.
Wijzigingen in de privacy- en cookieverklaring
Wanneer onze dienstverlening wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacy- en cookieverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum bovenaan in dit document en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn.
Vragen of klacht indienen
Als u vragen heeft, of een klacht in wilt dienen over het gebruik van jouw persoonsgegevens, dan kunt u een e-mail sturen naar contact@komoder.nl. Wij pakken elke vraag en klacht intern op en communiceren dit verder met u. Als u vindt dat wij uw niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contactgegevens
Komoder B.V.
Weissenbruchlaan 86
3054 LR Rotterdam
E-mailadres: contact@komoder.nl
Telefoon: 06 15 67 19 97
KvK-nummer: 74732625